duminică, 10 februarie 2013

Case de papusi miniaturale (Miniature Doll Houses)

Dupa cum v-am spus, acest blog nu va fi legat numai de make-up & beauty. Va cuprinde tot ceea ce ma incanta pe mine in materie de creativitate :)

Inainte sa fiu studenta la medicina, am fost eleva intr-un liceu de arte, sectia arhitectura. Toata viata am fost atrasa de arta in general, si pot spune ca duc lipsa de asta la medicina :D Nu regret domeniul ales, iubesc medicina, consider ca mi se potriveste manusa, arta si tot ceea ce tine de ea nu trebuie sa lipseasca din viata niciunuia dintre noi, asa ca mereu va fi un fel de hobby pentru mine, pasiunea asta a mea pentru frumos.

Am facut proiecte fel de fel cat am fost la arhitectura, care cuprindeau o parte scrisa (documentatia aferenta proiectului ales, sau desemnat) o parte desenata (proiectul in sine, care era desenat in general pe 3 coli a cate  50x70 cm) si o macheta, adica partea practica (cladirea la scara 1:50 in general).

Voi posta in viitor proiectele mele daca va intereseaza:)

Urmaream astazi un documentar foarte interesant pe DIGI Life- Case de papusi miniaturale. Adica, un fel de machete mult mai elaborate. Aceste case sunt facute de pasionati care isi dedica foarte mult timp, ani de zile, in efectuarea unei astfel de case. Daca eu la arhitectura faceam machete care, in general, respectau doar aspectul exterior al unei cladiri (uneora le puteam ridica acoperisul si includeau si mobilier care putea fi vazut, astfel, doar de sus), aceste case pot fi deschise asemenea unei carti uriase, iar camerele sunt dispuse una langa alta, pe mai multe randuri, vazute din fata, ca si cum ne-am uita la rafturile unei biblioteci.

Aspectul exterior- este perfect in concordanta cu realitatea (daca acea casa este o replica) sau cu imaginatia realizatorului/lor acesteia (in cazul in care casa nu exista in real life, ci doar este imaginata de acesta/acestia).

Ferestrele se pot deschide, usile la fel, gardul, daca exista, poate fi deschis, iar , dupa cum v-am spus, majoritatea acestor case se pot deschide asemenea unei carti, daca au fatada frontala (unora, aceasta le lipseste, si astfel vedem direct acele rafturi asemanatoare unei biblioteci despre care va vorbeam).

In interior, fiecare camera este executata foarte realist, la scara, cuprinde piese de mobilier executate la detaliu, peretii sunt varuiti sau tapetati, exista parchet, gresie, covoare, lampi sau lustre ale caror becuri chiar se aprind, sertare, dulapuri care chiar se deschid, in unele putem gasi chiar obiecte, obiecte sanitare, paturi cu lenjerie, biblioteci cu carti, frigidere cu mancare, etc etc... poti gasi tot ce vrei si ce nu vrei in aceste case! Sunt intocmai unei case sau cladiri reale. Cele profesionale de obicei nu includ papusi. In niciun caz nu e vorba de papusi Barbie sau orice fel de papusa care poate fi cumparata de la orice magazin. Aceste papusi se fac manual la fel ca mobila si restul casei. Insa cei care fac replici se feresc sa foloseasca papusi, tocmai pentru a reda cat mai realist casa. Veti observa ca, daca ar fi sa faci poza unei astfel de camere si sa o arati cuiva, acea persoana nu ar ghici in veci ca este vorba despre o interpretare miniaturala :)

Aceste case sunt fie facute doar de dragul de a le face si a fi expuse cu mandrie in casele executorilor, fie sunt vandute contra unor sume exorbitante. Mii de euro, ca sa fiu mai exacta :D Este o afacere foarte profitabila, dar care implica mult devotament si pasiune, mult, mult timp dedicat...

Degeaba incerc eu sa va descriu, mai bine va las cu niste video-uri. Din pacate, nu am gasit documentarul pe care tocmai l-am vizionat pe net.






Sper ca v-a placut postarea! Astept parerile voastre :)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...